jazz.caffe

25.listopada 2006

Moralne dileme +

* Gledam ovu priču s Čovićem, i razmišljam o nekim poslovnim ponudama i moralnim dilemama koje sam imao. Nisam businessman pa se držim više manje čvrsto svojih uvjerenja, ali čini se da u poslu ne smije biti ovakvih pitanja, naročito u našoj državi. Ne mislim naravno da treba pljačkati i krasti, ali tu granicu koju nećeš prijeći, vjerojatno treba spustiti malo, biti agresivniji. Ako ima kakav poduzetnik, rado bi čuo par ideja, savjeta i misli na temu

* Ratovi zvijezda: Priča iz Hrvatske, piše Mammon & Momus na blogu Banka magazina, nešto što će dobro sjesti uz prethodnu misao

* Nema veze s moralnom dilemom, ali s ima poslom. Neki dan nazvala me draga prijateljica, koja sprema identičan projekt kao ja, forma je ista, sadržaj drugačiji. U pola i više sata, dao sam joj sto ideja kako to najbolje promovirati, nešto od toga trebalo bi biti i po prvi put u nas, niti jednom ne pomislivši da bi to sam trebao napraviti, sve te ideje iskoristiti za sebe. S druge strane, dijeljenje je point Weba 2.0 ;) i naravno da mi je drago što sam pomogao, ali očekujem vaš feedback i na ovakve situacije

* Ovo s DNS-om i Carnetom je stvarno katastrofa, dobro je Siniša napisao, otisak prsta i kap krvi treba da se to sve riješi, zar stvarno nema neki jednostavniji način?

* Marketing servis u novom ruhu, znatno bolje nego prethodna verzija

* Ruska blog scena u ratnom je stanju! Poslao mi je link na priču Bez Komentara, svratite i pogledajte u kakvoj sretnoj blogosferi zapravo živimo :)

* Na skoro suprotnom kraju svijeta, ponovo se zahuktala svađa oko weba 2.0, ovaj put flejmaju se Lawrence Lessig i Nick Carr

* MediaShift želi s vama podijeliti par misli na tenmu Second Lifea i svih recentnih događanja u ovom svijetu. Now that Reuters has a correspondent actually reporting on stories from Second Life regularly, is this now becoming a real world?

* iPod je proslavio peti rođendan. Joy of Tech komentira

* Najbolji BitTorrent klijenti, recenzija na Wiredu

* BBC se sprema u veliku rekonstrukciju sitea, pa su proteklog proljeća pozvali korisnike da naprave dizajn i pošalju ga, čisto da se vidi kako oni to zamišljaju. Iako je starija stvar, još uvijek je dovoljno zanimljiva - BBC Reboot (via BiznisBlog)

* Ponovo odlični rezultati naše male države: Hrvatska na 53. mjestu u svijetu po slobodi medija. Uz bok smo Bocvani, Tongu i SAD-u

* Možda je tako zbog ovakvih stvari: Šeks može cenzurirati HRT, ali ne i Index

* Tactical nuke u Iraku? Objavila Al Jazeera (video)

hr.digg|prijavi

Komentari

  1. : T-Zombix - 25.10.2006. 00:07
    Da, to se zove odrastanje ili izlazak iz puberteta, kad shvatis da sve one price koje su ti roditelji pricali o pravdi i potenju ne vrijede nista i da su te samo zahebali sa takvom cici.mici kenjkavom spikom.

    Umjesto da se preseravam i djeci pricam bajke ja cu svoje nauciti puno pametniju stvar... kako da ih ne ulove. Znas kako se kaze "Posten i budala, dva brata rodjena."

    A sto se tice djeljenja to ti je osnova prevare zvane open-source u kojoj se naivci trude napraviti nesto kao besplatno, a onda netko to upakira u sareni paketic skupo proda. Hrpa ljudi se pati sa recimo opensource SuSE distrom, a Novell prodaje svoj SuSE Desktop... pa ti vidi koliko mulac zelis ispasti... hm, kad razmislim.... imam materijala za jedan post koji se vec duze vrijeme spremam napisati. :-)
  2. : borja - 25.10.2006. 00:57
    da, kad sve ogoliš to bi bilo tako, no nisu stvari baš crno bijele, ima i ta siva zona pa je sve malo kompleksnije. dobra poslovica :)
  3. : Berislav Lopac - 25.10.2006. 03:48
    Zombix -- ovo što pričaš o open sourceu je klasično nerazumijevanje stvari. Oni koji rade nisu naivci, dapače -- oni su to napravili upravo zato da bi bilo oni bilo drugi mogli zarađivati. A ima i drugih, koji su to napravili iz vlastitog gušta, bez ikakve želje za zaradom -- ako su oni naivci, onda su naivci i svi oni koji igraju tenis ili skijaju rekreativno a ne pokušavaju biti Goran ili Janica.

    Ali samo ti napiši svoj post baš me zanima, no savjetujem ti da se dobro upoznaš s temom prije toga. U svakom slučaju veselim se čitanju Vukovog odgovora. ;)
  4. : T-Zombix - 25.10.2006. 03:58
    Ja ne znam kako zoves covjeka koji ulozi stotine i tisuce sati rada u nesto da bi netko drugi to pokupio, prepakirao i prodao. Ja kazem naivac, ti reci sta god hoces.

    Ma naravno da nije open-source takav niti je tako zamisljen ali znas li ti koliku lovu okrecu firme na floskuli "Linux je besplatan" ali nisam htio o tome uopce pisati, sjetio sam se jedne slicne teme koja bi se mozda bolje opisala sa uzrecicom "Pomozi sirotu na vlastitu sramotu" ili "Tko sa djecom spava popisan se budi." Nesto na temu "alternative" i nekoh "alternativaca" koji iza svojih "Ne zelim materijalno" kriju vlastitu ljenost i nesposobnost i tak... open-source mi se ne uklapa bas u temu osim u kontekstu "alternativa". Imam vec gomilu teksta pod radnim nazivom "Darwin" ali nikako da mi "sjedne". ;-)
  5. : mrak - 25.10.2006. 08:35
    glede čovića,
    ako je ovaj doista imao važeći ugovor o opcijama bio bi glup i lud da ih nije iskoristio u trenutku kada mu je to bilo moguće napraviti i iako se kaže da postoji neki prekršaj, nisam siguran kako se takve situacije reguliraju u svijetu
    osobito ako je kazna 200.000kn i to prekršajna, who cares :)
    zamisli da je taj prekršaj porez na transakciju

    ono što je recimo zanimljivije je koliko je pliva imala trezorskih dionica i da li je kupovala dionice u razdoblju od ožujka do lipnja jer su u tom razdoblju imajući povlaštenu informaciju mogli utjecati ne samo na cijenu dionice nego i na krajnji ishod događaja (što se nije desilo, ali uvijek ostane ono what_if)
  6. : borja - 25.10.2006. 09:54
    mrak, malić, novinar globusa, je to u Epicentru prezentirao kao, da smo u USA Čović bi završio u zatvoru 45 godina. ne poznajem tematiku dovoljno pa ne znam, ali da, ako je kazna tolika, sitnica nakon što si uzeo tih par milijuna
  7. : Sinisa Dukaric - 25.10.2006. 10:10
    Zombix: Nazivanje ljudi naivcima samo zato jer uloze neki trud i vrijeme u neki OSS projekt i zatim omoguce drugima i/ili sebi da se time koriste i/ili da zarade - po meni je zericu ignoratno ma koliko god ti branio svoja uvjerenja poslovicama.

    Ne bi covjek vjerovao, ali stvarno ima ljudi koji rade nesto sto ih veseli i NE ZELE od toga zaradjivati jer su odradili to prvenstveno za sebe.
    Cudi me u biti da ti imas tako "sivo" misljenje o OSS-u ...
  8. : Berislav Lopac - 25.10.2006. 10:19
    Zombix, oprosti, ali ti stvarno ne kužiš temeljne stvari. Ako je netko uopće mogao prepakirati i prodati nešto što je netko drugi napravio, to znači da mu je taj drugi to eksplicitno dopustio. Ako nije onda nije u pitanju open-source, već krađa.

    Osim toga, vjeruj mi da su mnogi open-source autori itekako dobro naplatili svoj rad, zato što naplaćuju uslugu, a ne proizvod. Odličan primjer je autor (preciznije "glavni kontributor") dotProjecta, koji ima cijeli biznis organiziran oko implementacije te aplikacije (i drugih usluga, naravno), iako je sam dotProject open-source. Ili "naš" Ilija Studen, koji planira business oko activeCollaba i frameworka kojeg razvija. I to su samo primjeri ljudi s kojima osobno kontaktiram.

    Zato, vjeruj mi: iako sa strane stvari izgledaju tako, pliz malo prouči problematiku prije nego što kreneš s pljuvanjem nečeg o čemu ne znaš dovoljno.
  9. : borja - 25.10.2006. 10:21
    siniša, da zombix misli tako ne pisao svoj blog i dijelio s nama sve te silne informacije i pomagao ljudima, već bi bio novinar ;) osim toga, ovi što zapakiraju linux distribucije pa prodaju, nude i nekakav support, pa nije baš samo prepakiravanje
  10. : Sinisa Dukaric - 25.10.2006. 11:02
    There you have it,
    "svi smo mi naivci" - netko moze zaraditi cak i na njegovu pisanju koje, vjerujem, cini iz gusta :)

  11. : T-Zombix - 25.10.2006. 11:32
    Ma kuzim ja deca da je to sve krasno zamisljeno na papiru i da je Torwald jedan krasan lik, ja samo pricam o svojim day2day frustracijama izazvanim raznoraznim Linux "strucnjacima" koji prodaju muda pod bubrege.

    Vjeruj mi, jako dobro znam da nije sve sto je open source dozvoljeno za preprodaju. Ima stvari koje jesu, ima stvari za koje moras pitati, ima stvari koje su dozvoljene u non-profit svrhe, a opet, ja svaki dan vidim "strucnjake" kako sve to zajedno prodaju. Da ne spominjem koristenje Win aplikacija unutar Linuxa pomocu WMWarea ili Vinea.

    To sve sto vi pricate stoji, i ja znam da stoji i vidio sam ljude koji to rade tocno kako treba i kako je zamisljeno, na zalost previse sam puta naletio na one koji se samo foliraju, fejkere koji sami iskrivljuju poantu open-sourcea. Ne, ne radi se o velikim projektima, server tu, server tamo, par alata izvan distre koji nisu namjenjeni za "preprodaju" i ... voila... ja prodajem svoju distru. I sta se desi? Desi se da firma nije vise ovisna o Microsoftu i licencama nego o nekom nadobudnom kvazi strucnjaku i njegovoj dobroj volji da si pise satnicu za odrzavanje jer... eto... njegova je distra i to niko ne kuzi... kao... i sad bi to trebalo biti kao dobro jer te ne dere M$ nego neki lik iz susjedstva.

    Ali sta ste odmah skocili. Pa normalno da nije sve crno, niti je sve bijelo ali to bi bilo kao da meni sad netko ide objasnjavati da zasto pljujem po HT-u kad je on toliko dobrog napravio za ovu zemlju, a ja eto, pisem o par losih stvari. Poanta je u tome da pisem samo o losim stvarima jer me dobre uopce ne smetaju dok me lose uzasno zivciraju i ne vidim razloga zasto ne pisati o njima, ma koliko god bilo dobrih i istoj prici.

    Evo bas gledam kako jedna renomirana firma radi uslugu "rjesavanja problema spama" na mail serveru. Napisali su satnicu do jaja uz objasnjenje da se smrznes, a sve sto su napravili je da su u vec postojecem SpamAssassinu promijenili treshold sa defaultnih 5 na 3. Pokupili lovu i otisli. I onda ja dodjem na server i pogledam i skuzim da su ostavili stari SpamAssassin 2.63 za koji sam na Novellovim stranicama pronasao update i preporuku da se obavezno napravi upgrade jer je 2.63 kao rupicasta. Eto, takve ti svinjarije meni padaju na pamet jer je sef poludio za open sourceom i sve sto je Linux je dobro, a sve sto je M$ je zlo... a pola aplikacija ne radi na Linuxu nego ih tek treba portati, a tko ce platiti programera i... i sta sad... sad radimo na mrezi u kojoj ima bas svega pa je nakraju kupljeno i X licenci za XP da bi stvari uopce radile i sad imam zbrckanu mrezu i dvostruki posao. Eto, vidis, takve stvari ti mene zivciraju, ne open-source kao ideja nego ono sto se prodaje pod open-source ljudima koji ne kuze sta to je. Ideja, pa kao ideja ni komunizam nije bio los ali kakva je ispala izvedba... hm... da...

    @borja, pa ja se trudim, ali mi ponekad ko i tebi padne na pamet pitanje... cemu sve to.. kad na kraju opet ljudi naprave kontra svega i sami sebe zahebu. Onda se pitas nisi li ipak trebao odustati od takvih uzaludnih pokusaja da promjenis svijet i umjesto da pokusavas ljudima nesto objasniti da ih jednostavno... zmuljas i zaradis neku lovu.

    BTW, sto se pljuvanja tice ja pljujem po svemu sta mi se ne svidja i ne zamaram se pretjerano sa proucavanjem jer, kao sto rekoh, sve je relativno, kad se dublje udje u nesto i pocne cackati po detaljima stvar se zamuti i moze se sve opravdati. I Zagorca i Sanadera i Suska i Tudjmana i... sve...
  12. : borja - 25.10.2006. 12:53
    zombix, imamo iste dileme ;) iako je mene je sve više s poslovne strane zanitrigiralo, ali niti jedan biznismen sigurno neće o tome ;)
  13. : Sinisa Dukaric - 25.10.2006. 12:59
    Indeed, necemo o OSS-u po komentarima pisati, mogao bi to biti jedan od najvise komentiranih postova na boorji :)

    Nemosh to ni generalizirat, nije bas crno-bijelo situacija i tocaka gledista ima samo mali milijun previse :)
  14. : Berislav Lopac - 25.10.2006. 14:17
    Zombix, ja sam skočio zato što si usmjerio kritiku u sasvim krivom smjeru, a to može stvoriti samo više štete nego koristi. Ljudi na koje pizdiš rade ilegalno i ne-etički bez obzira je li riječ o open-sourceu ili nije.

    Oprosti, ali tvoj stav da pljuješ po svemu i ne zamaraš se proučavanjem drastično smanjuje tvoj kredibilitet. Takav način razmišljanja potiče na lov na vještice i apsolutno nikome ne koristi. Ako pišeš tako zato da bi ispucao svoje frustracije, onda se ni nemoj obazirati na to što smo Siniša i ja skočili, samo ti pucaj i pljuj. ;)
  15. : tomo - 25.10.2006. 16:23
    Vrijeme za intervenciju. :)
    Da malo promjenim temu,

    Što se tiče moralnosti u poslovanju, usprkos općem dojmu kojeg iščitavam kroz komentare, za mene je poštenje pretpostavka ikakvog poslovanja s bilo kim. Naravno, u mjeri koliko mogu procjeniti, i znati da li je netko pošten.

    Zašto je meni poštelje iznimno bitno?
    Svatko tko se pokušava baviti poslom će te prije ili kasnije negdje za****. Namjerno ili nenamjerno. Nekad jer mu se krade i jer je džubre, a nekad zbog okolnosti koje nas sve okružuju. S ljudima koji te pokradu nećeš više poslovati, ako nisi baš primoran na to, a uglavnom nisi.

    Ako gledaš samo svoj interes, nikad nećeš stvoriti neku korist društvu. Možda ćeš zaraditi brdo para mutnim poslovima, ili užasno odrađenim, sfušanim poslovima (ne znam šta je gore), ali dugoročno, svakom možeš nešto uvaliti samo jednom.

    Ljude s kojima sam dosad poslovao dijelim na poštene, na normalne, i na kretene. Ima ih u podjednakom omjeru. S poštenima ću uvijek rado surađivati, i kad god me ne košta puno, pokušati im pomoći i stvoriti korist. S normalnima ću odraditi posao kad treba, no kretene ću uvijek prozivati pravim imenom, i time im umanjivato šanse za poslovanje, i upozoravati eventualne žrtve.

    Možda će "oni" dugoročno uspjeti, a ja ne, od toga ne bježim, no nekako sam, poučen iskustvom, sve uvjereniji da će da bude suprotno.

    Pa eto, zombix, ne pada mi na pamet sugerirati Ti da li je ispravno ili ne to što govoriš za odgoj djece, ali ja bih radije imao dobro i pošteno dijete, koje će me vjerojatno pomagati kad ostarim, nego neko koje će gledati samo svoj interes i biti bliže tome da me istera na ulicu prvom prilikom. Takvih primjera sam se nagledao, i nimalo ne sumnjam da se može lako povezati poslovni karakter sa privatnim, kao u gornjem primjeru.

    Osim toga, ako je itko kritizirao Mudrinića, onda si to Ti, pa mi zato nikako nije jasno da govoriš da je bolje biti poput njega, nego pošten.
  16. : stjepan - 25.10.2006. 17:02
    @borja: apsolutno se slazem glede podrske, pa cak i u situacijama kad se cini da ce nastati konkurencija.

    @tomo: mene je bivsi frend preveslao glede biznisa, takodjer sam mu pomogao i to do jaja, ali se slazem glede i djece i postenja. Mozda mi je smjestio za taj posao, al' ja se bez problema gledam u ogledalu. Dugorocno se postenje isplati, pa makar se samo ja dobro osjecao.

  17. : tomo - 25.10.2006. 17:08
    @Stjepan:
    Upravo tako. Ja samo nemam tu vještino nešto ukratko napisati kao Ti. :)
  18. : borja - 25.10.2006. 17:26
    stjepan, kratko i jasno s konačnim zaključkom :)
  19. : T-Zombix - 25.10.2006. 17:40
    Oprosti Berislave ali sad si upravo ponovi moju tvrdnju. Po istoj logici bi ja trebao sutjeti do groba jer iznosenjem prljavstine (a svi znamo da nije bas sve prljavo) ja nanosim vise stete nego koristi. WTF, ko tu sad koga hebe?

    Kaj ti preporucas da svi skomimo kad vidimo sranje i zazmirimo zato jer bi to moglo mozda negativno odjeknuti i biti krivo protumaceno?

    Ako to tvrdis onda u stvari i nemamo sta raspravljati jer se ja s tim niakd necu sloziti.

    @tomo, ozbiljo, nemoj mene nikad doslovno shvacati, moj nacin pisanja i razgovora je kontradikcija, uvijek bio i bit ce. Ja iznesem namjerno totalno suprotni stav opce vazecem jer jedino tako izazovem dovoljno burnu reakciju sugovornika da mi kaze i vise nego sto bi u stvari htio pa umjesto mrmljanja u bradu dobije obicno bujice vrlo korisnih informacija i o temi i o osobi. OK, naravno, uvijek se nadje netko ko ne nasjedne na provokaciju pravilno nego me jednostavno posalje u pizu materinu ali... nema veze, naviko sam. Gle, ja sam zadnja osoba na svijetu koja bi tako nesto napravili (ovo sa djecom) ali ... eto, morao sam to reci na taj nacin da bude malo jasnije kaoo mozda neki drugi rtazmisljaju, oni drugi koje spominjes, koji bivaju (unajboljem slucaju) izbaceni na ulicu ako ne i nesto gore.

    A sto se tice opcenito open-sourcea vidim da su i unutar njega silna prepucavanje pa... kajjaznam, nekak mi se cini da nije bas sve tako bajno u OS zajednici. Al' to je samo moj dojam... laicki i neinformirani, hehe, so sue me. ;-)
  20. : T-Zombix - 25.10.2006. 17:47
    Skraceno.

    Ne mogu istovremeno pljuvati po Mudrinicu i sutjeti o sranjima koja rade kvazi open-source gurui. Mogu ili svima rec sve ili nikome nista, heh, a vi sami zakljucite koja je vazeca opcija.
  21. : tomo - 25.10.2006. 18:28
    Ajde, izvuko si se. Al nemoj da te skuže ovi političari, jer će onda oni početi koristiti te argumente.
    :)
  22. : Berislav Lopac - 26.10.2006. 01:13
    Zombix, konstantno fulavaš poantu. Naravno da smiješ govoriti o lošim stvarima, ali moraš znati o čemu pričaš! To je jedina poanta.

    Možeš reći "neki idioti varaju ljude na konceptu open-sourcea" i to potkrijepiti konkretnim saznanjima, ali ne možeš zbog toga reći "open-source ne valja". Tu nije poanta u open-sourceu, to je samo primjer -- poanta je u pokriću tvrdnji. Jasno da ti možeš napisati što god hoćeš, ali bez konkretnog istraživanja su to samo pubertetske drkice.

    Dakle skraćeno: Nigdje nisam rekao da moraš šutjeti. Dapače, potrebno je govoriti, ali je i pritom potrebno poznavati tematiku i imati argumente.
  23. : T-Zombix - 26.10.2006. 13:03
    Meni se vise cini da je stav "Open-source je supernajbolji" pubertetska drkica jer podrazumjeva da je sve u njemu super. Gdje li je pokrice te tvrdnje? Ili mozda za pozitivne tvrdnje ne treba pokrice?

Upišite komentar, ako baš želite...

Ime, email i komentar su obavezni. Hejterski komentari i spam biti će obrisani. Ako želite da vam nešto i odgovorim, to će se prije dogoditi ukoliko me konktaktirate na mail :)

CAPTCHA
U anti-spam kôd polje prepišite slijed znakova sa slike.